Taip, gali. Rekomenduojame naudotis „Google Chrome" ir „Mozilla Firefox" naršyklėmis. Abi naršyklės atsinaujina automatiškai, todėl naršyklės versija neturi įtakos.

Naudojantis „Internet Explorer" naršykle, ekrano vaizdas gali būti iškreiptas. Tokiu atveju rekomenduojame viršutinėje naršyklės meniu juostoje pasirinkti įrankių skiltį (angl. Tools), išsiskleidusiame meniu nuimti varnelę nuo suderinto vaizdo pasirinkties (angl. Compatibility View).


Atnaujinimo data: 2017-03-14


Ekonominės veiklos rūšių ir kitus klasifikatorius galima rasti Oficialiosios statistikos portalo skyriuje „Klasifikatoriai"

Pasiteirauti:
Metodologijos ir kokybės skyriaus Klasifikacijų poskyrio vedėja
Nadežda Fursova
(8 5) 236 4716
el. p. nadezda.fursova@stat.gov.lt

Metodologijos ir kokybės skyriaus Klasifikacijų poskyrio vyr. specialistė
Laimutė Narvydienė
(8 5) 236 4736
el. p. laimute.narvydiene@stat.gov.lt


Atnaujinimo data: 2017-03-14


Bazinė mėnesinė alga – 35,5 EUR
(nuo 2015 m. liepos);

Bazinė socialinė išmoka (anksčiau - MGL) – 38 EUR
(nuo 2015 m. sausio 1 d.);

Minimalioji mėnesio alga – 380 EUR
(nuo 2016 m. liepos 1 d.);

Minimalusis valandinis atlygis – 2,32 EUR
(nuo 2016 m. liepos 1 d.);

Valstybinė socialinio draudimo bazinė pensija – 112 Eur
(nuo 2016 m. sausio 1 d.).

Daugiau skaičių skelbiama čia.


Atnaujinimo data: 2017-03-14


2011 m. Visuotinio gyventojų ir būstų surašymo rezultatus pagal seniūnijas rasite Teminėse lentelėse >> 2013-01-25 >> Gyventojai gyvenamosiose vietovėse.


Atnaujinimo data: 2014-02-20


Lietuvos statistikos departamentas įvertina migracijos srautus remdamasis gyvenamosios vietos deklaravimo duomenimis. Ne visi Lietuvos gyventojai keisdami nuolatinę gyvenamąją vietą (valstybę) ilgesniam nei 6 mėnesių laikotarpiui ją deklaruoja. Atliekami nedeklaruotos migracijos tyrimai ir remiantis jų rezultatais įvertinami nedeklaruotos migracijos srautai.


Atnaujinimo data: 2013-11-12


Bendrųjų nacionalinių pajamų rinkos kainomis (BNP) apibrėžimas
 

  1. Bendrasis vidaus produktas (BVP) yra galutinis rezidentų (visų šalies teritorijoje veikiančių  ūkinių vienetų) gamybinės veiklos rezultatas. 
  2. Bendrosios nacionalinės pajamos (BNP) – tai pirminės bendrosios pajamos, kurias gauna rezidentų instituciniai vienetai: kompensacijos darbuotojams, su gamyba ir importu susiję mokesčiai, neįskaitant subsidijų, pajamos iš nuosavybės (gautinos, atėmus mokėtinas), bendrasis likutinis perteklius ir bendrosios mišriosios pajamos.  

BNP gaunama iš galutinio rezultato, sukurto šalies teritorijoje (BVP), atėmus pirmines nerezidentų gaunamas pajamas (ne šalies gyventojų) ir pridėjus tokias pat pajamas, gaunamas rezidentų (šalies gyventojų) iš kitų šalių.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Lietuvos statistikos departamentas atsakingas tik už trumpalaikes prognozes: bendrojo vidaus produkto išankstinį ketvirčio įvertį (skelbiamas du mėnesiai prieš galutinį skaičiavimą) ir vartotojų kainų indekso (infliacija) vieno mėnesio prognozę. Ji skelbiama pranešimuose spaudai apie pagrindinius ekonominės ir socialinės raidos rodiklius.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Infliacija – yra piniginio vieneto perkamosios galios smukimas, pasireiškiantis ilgalaikiu vidutinio bendrojo kainų lygio kilimu. Infliacija nėra tam tikrų prekių, paslaugų arba jų grupių kainų didėjimas. Infliacija reiškia, kad kyla bendras visų prekių ir paslaugų kainų lygis. Tačiau kai kurių prekių ar paslaugų kainos net ir infliacijos sąlygomis gali išlikti nepakitusios arba net sumažėti. Infliacija išreiškiama procentais.
 

Infliacijos priešingybė yra defliacija. Tai piniginio vieneto vertės didėjimas ir vidutinio bendrojo prekių ir paslaugų kainų lygio sumažėjimas.
 

Metinė infliacija – tai vidutinio kainų lygio santykinis pokytis tarp ataskaitinio mėnesio ir praėjusių metų atitinkamo mėnesio.
 

Vidutinė metinė infliacija  tai  dvylikos paskutinių mėnesių ir atitinkamų ankstesnių dvylikos mėnesių vidutinio kainų lygio santykinis pokytis.
 

Infliacijai išmatuoti Lietuvoje naudojamas vartotojų kainų indeksas (VKI). Tai yra pagrindinis vartotojų infliacijos rodiklis, rodantis vartojimo prekių ir paslaugų, kurias įsigyja, už kurias sumoka ir kurias namų ūkiai naudoja tiesiogiai patenkinti vartojimo poreikius, vidutinį kainų lygio pokytį per tam tikrą laikotarpį. Vartotojų kainų indeksas neapima prekių ir paslaugų, skirtų gamybai, pelno gavimui, kapitalo formavimui.
 

VKI yra pagrindinė priemonė  pensijoms, darbo užmokesčiui, pašalpoms, baudoms, mokesčiams, žalos ir nuostolių atlyginimo tarifams indeksuoti. Jis naudojamas įvairiems rodikliams perskaičiuoti palyginamosiomis kainomis, analitiniams ir prognozavimo tikslams.
 

Pagrindinė informacinė bazė VKI skaičiuoti yra duomenys apie prekių ir paslaugų reprezentančių kainas, tarifus ir gyventojų išlaidas vartojimo prekėms ir paslaugoms įsigyti. Pagrindinis kainų informacijos šaltinis yra prekių ir paslaugų reprezentančių kainų ir tarifų registravimas atrinktuose visų nuosavybės formų prekybos ir paslaugų įmonių vietiniuose vienetuose. Kiekvienos prekės ar paslaugos kainų lygio pokytis daro skirtingą įtaką bendrajam VKI. Tai lemia išlaidų kiekvienai prekei ar paslaugai dalis bendroje namų ūkių piniginių vartojimo išlaidų struktūroje. Skaičiuojant VKI vartojimo prekių ir paslaugų kainų santykiai atsveriami naudojant išlaidų prekėms ir paslaugoms lyginamąsias dalis bendrose namų ūkių piniginėse vartojimo išlaidose. Namų ūkių biudžetų tyrimo apie namų ūkių pinigines  vartojimo išlaidas duomenys yra pagrindinis informacijos šaltinis svoriams rengti.
 

Pagrindinę informaciją apie VKI rasite Oficialiosios statistikos portale.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Lietuvos statistikos departamentas kiekvieną mėnesį skaičiuoja ir skelbia vartotojų kainų indeksą (VKI), naudojamą infliacijos lygiui šalyje matuoti, ir su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis narėmis metodologiškai suderintą vartotojų kainų indeksą (SVKI), naudojamą infliacijai ES matuoti. Kainų indeksams apskaičiuoti reikalingi statistiniai duomenys  apie vartojimo prekių ir paslaugų mažmenines kainas. Vartojimo rinkoje yra įvairių prekių ir paslaugų, kurias perka ir vartoja namų ūkiai. Praktiškai nėra galimybės rinkti visų prekių ir paslaugų kainas. Tai ir nėra būtina, nes daugelio vienarūšių prekių ir paslaugų kainos keičiasi panašiai. Dėl to kainoms tirti atliekama vartojimo prekių ir paslaugų reprezentatyvi atranka. Atrinktos reprezentatyviosios vartojimo prekės ir paslaugos sudaro „statistinį krepšelį", kuris aprėpia maisto produktus, gėrimus, tabako gaminius, drabužius, avalynę ir įvairias kitas ne maisto prekes bei paslaugas, kurias namų ūkiai įsigyja ir naudoja tiesiogiai patenkinti savo vartojimo poreikius. Neįtraukiamos prekės ir paslaugos, įsigytos gamybos tikslams, pelnui gauti, investicijoms.
 

Šiuo metu „statistinį krepšelį" sudaro 923 reprezentatyviosios prekės ir paslaugos, kurios pagal 12 Individualaus vartojimo išlaidų pagal paskirtį klasifikatoriaus (angl. Classification of Individual Consumption by Purpose – COICOP) skyrių pasiskirsto taip:

  • Maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai – 256;
  • Alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai – 57;
  • Drabužiai ir avalynė – 106;
  • Būstas, vanduo, elektra, dujos ir kitas kuras – 37;
  • Būsto apstatymas, namų apyvokos įranga ir kasdienė būsto priežiūra – 101;
  • Sveikatos priežiūra – 94;
  • Transportas – 46;
  • Ryšiai – 10;
  • Poilsis ir kultūra – 99;
  • Švietimas – 9;
  • Viešbučiai, kavinės ir restoranai – 40;
  • Įvairios prekės ir paslaugos – 68.

Į „statistinio krepšelio" sudėtį įeina prekės ir paslaugos, kurios reprezentuoja šalies namų ūkių vartojimo išlaidas. Atrenkamos prekės ir paslaugos, kurios yra populiarios tarp gyventojų, yra rinkoje gana ilgą laiką, ir kurių lyginamoji dalis bendrose piniginėse vartojimo išlaidose yra ne mažesnė kaip 0,01 procento. Vartojimo prekių ir paslaugų „statistinis krepšelis" formuojamas remiantis iš įvairių šaltinių gauta informacija apie vartojimo prekių ir paslaugą rinką, jos pasikeitimus bei namų ūkių biudžetų statistinio tyrimo duomenimis apie pinigines išlaidas vartojimo prekėms ir paslaugoms įsigyti.
 

VKI ir SVKI prekių ir paslaugų aprėptis šiek tiek skiriasi. SVKI neaprėpia lošimų paslaugų, VKI šias paslaugas aprėpia.
 

Vartojimo prekių ir paslaugų „statistinio krepšelio" kainų indeksams skaičiuoti sudėtis kasmet atnaujinama: išbraukiamos nepaklausios, neimportuojamos, nebegaminamos, įtraukiamos išpopuliarėjusios bei naujos namų ūkiams svarbios prekės ir paslaugos.
 

Lentelėje pateikiama informacija apie reprezentatyviųjų vartojimo prekių ir paslaugų skaičių „statistiniame krepšelyje" atskirais metais. 
 

Reprezentatyviųjų vartojimo prekių ir paslaugų skaičius

 

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

VKI

811

822

826

837

858

870

889

902

908

908

907

920

923

SVKI

810

821

825

836

857

869

887

900

906

906

905

914

918

  


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Vartotojų kainų indeksą, reikalingą indeksuoti priteistoms periodinėms išlaikymo sumos ir atlyginimo žalos indeksavimui rasite čia.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Ekonominės veiklos rūšių ir kitus klasifikatorius galima rasti oficialiosios statistikos portalo skyriuje „Klasifikatoriai"
 

Pasiteirauti:
Metodologijos ir kokybės sk. Klasifikacijų poskyrio vedėja
Nadežda Fursova
(8 5) 236 4716
el. p. nadezda.fursova@stat.gov.lt
 

Metodologios ir kokybės sk. Klasifikacijų poskyrio vyr. specialistė
Laimutė Narvydienė
(8 5) 236 4736
el. p. laimute.narvydiene@stat.gov.lt


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Lietuvos statistikos departamente atliekami metiniai ir trumpojo laikotarpio statistiniai tyrimai. Per metus apklausiama apie 45 tūkstančiai įmonių. Metiniuose statistiniuose tyrimuose, kurių metu rengiama išsami statistinė informacija savivaldybių lygmeniu, dalyvauja dauguma įmonių. Trumpojo laikotarpio statistika rengiama šalies lygmeniu, todėl mėnesiniai ir ketvirtiniai statistiniai tyrimai atliekami imčių metodais. Tačiau ir į juos dažniausiai patenka visos įmonės, kuriose dirba 50 ir daugiau darbuotojų ir kurių pajamos per metus viršija 1 milijoną litų.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Statistiniuose tyrimuose dalyvauja ne visos mažos ir vidutinės įmonės. Dažniausiai atsitiktinai renkama tam tikra jų dalis (sudaromos imtys). Tai reiškia, kad mažos ir vidutinės įmonės patenka į tyrimus atsitiktiniu būdu. Tačiau, sudarant įmonių imtis, visada laikomasi tam tikrų metodologinių principų:
 

1. Pirmiausia įmonės suskirstomos į sluoksnius pagal ekonominės veiklos rūšis, o kiekvienas sluoksnis dar savo ruožtu suskirstomas į sluoksnius pagal įmonių dydį. Kartais reikia sluoksniuoti ir pagal teritoriją. Po to iš kiekvieno sluoksnio renkama atsitiktinė imtis.
 

2. Įmonės priskiriamos imčiai vieniems metams. Kitais metais imtis rotuojama, t. y. dalis įmonių (apie 25 procentai) iš imties atsitiktiniu būdu pašalinama, o naujos vėl atsitiktiniu būdu išrenkamos. Didesnė rotacija negalima, nes būtų sunku palyginti tyrimo rezultatus. Tačiau jeigu sluoksnyje yra mažai įmonių, rotacija tampa negalima. Taigi kartais nedidelės įmonės nuolat patenka į statistinius tyrimus vien dėl to, kad jų veiklos rūšies ir dydžio įmonių Lietuvoje yra labai nedaug ir jos yra statistiškai reikšmingos atstovaujamoje veiklos rūšyje.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) įpareigoja ūkio subjektus teikti statistinius duomenis Lietuvos statistikos departamentui.
 

Statistinių ataskaitų nepateikimo pasekmes apibrėžia Lietuvos Respublikos įstatymai:
 

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis:

„Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus."
 

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557):

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt.

Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt."


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Aktualūs statistinių ataskaitų formuliarai skelbiami Elektroninėje statistinių verslo duomenų parengimo ir perdavimo sistemoje e. Statistika (estatistika.stat.gov.lt), skyrelyje Statistinių ataskaitų formos.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Statistinių ataskaitų formuliarai atnaujinami pasikeitus teisės aktų, reglamentuojančių statistinį tyrimą, nuostatoms ar atsiradus kitiems pakeitimams. Prieš pildant statistinį formuliarą svarbu įsitikinti, ar pasirinktas formuliaras yra galiojantis. E. Statistika sistemoje yra skelbiami tik tuo metu galiojantys statistiniai formuliarai.
 

Norime atkreipti dėmesį, kad užpildžius netekusį galios statistinės ataskaitos formuliarą ir jį pateikus fiksuojama, jog statistinė ataskaita negauta. Tuomet reikia pakartotinai teikti statistinę ataskaitą užpildžius galiojantį statistinės ataskaitos formuliarą.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Didesnės apimties ir sudėtingesni statistinių ataskaitų formuliarai turi 2 priedą su paaiškinimais statistinei ataskaitai pildyti, taip pat galima susisiekti su atsakingais specialistais statistinės ataskaitos formuliaro pabaigoje nurodytais kontaktais.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Šią informaciją galite rasti visų statistinių ataskaitų formuliarų 1 priede. Šiame priede skelbiama informacija apie statistinio tyrimo teisinį pagrindą, apimtį ir tikslą, statistinės informacijos skelbimo laiką ir vietą, statistinių duomenų teikimo pareigą, konfidencialumą, atsakomybę už statistinių duomenų pateikimo tvarkos pažeidimą.


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Statistinių ataskaitų sąrašą ir ataskaitas, kurias reikia pildyti konkrečiai įmonei rasite surinkę ūkio subjekto kodą paieškos langelyje čia:
Statistinių ataskaitų sąrašai respondentams pagal ūkio subjekto kodą


Atnaujinimo data: 2017-02-14


Užduokite klausimą

Klausimui užduoti, užpildykite visus žemiau esančius laukus.

Šis laukas yra privalomas.
Šis laukas yra privalomas.
Šis laukas yra privalomas.
Tekstas atpažinimui Atnaujinti CAPTCHA Atnaujinti CAPTCHA